Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?
Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.
Ayıplı maldan kim sorumlu?
MADDE 6 – Arızalı bir mal, bir kimsenin ölümüne veya yaralanmasına ya da bir malın zarar görmesine sebep olursa, imalatçı/üretici, kusuru olup olmadığına bakılmaksızın, ortaya çıkan zararı tazmin etmekle yükümlüdür.
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
6502 sayılı Kanun’un 11. maddesi, malın ayıplı olması halinde tüketicinin seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar içerisinde tüketici; Müşteri, sözleşmeden cayma, malı ayıpsız bir malla değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir.
Ayıplı mal davası kime karşı açılır?
Tüketici ayrıca, ücretsiz onarım veya ürünün ayıpsız bir ürünle değiştirilmesi hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da ileri sürebilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı bu hakların yerine getirilmesinden birlikte sorumludur.
Malın ayıplı olduğu kaç gün içinde ihbar edilir?
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1-c maddesine göre; teslim anında malın ayıplı olduğu açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.
Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?
Diğer kanunlarda veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan sorumluluk için zamanaşımı süresi, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır.
Ayıplı mal davası ne kadar sürer?
Araç kusuru davası ne kadar sürer? Ancak dava açılmadan önce kusurların ön bulguları ve tespitleri zamanında ve usulüne uygun olarak yapılırsa davanın bir yılda veya en fazla 1,5 yılda tamamlanması mümkündür. Ancak mahkemelerin iş yoğunluğunu da hesaba katmak gerekir.
Malın ayıplı olduğuna kim karar verir?
Malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıplar, teslim gününde var sayılır. Malın ayıplı olmadığını ispat yükü satıcıya aittir. Kusur olmasa bile satıcının sorumlu olduğu kabul edilir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.
Aldığımız ürün ayıplı ise haklarımız nelerdir?
Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.
Ayıplı malda ihtar zorunlu mu?
Malın ayıbı alıcıya teslim anında aşikar ise bu ayıbın 2 gün içinde satıcıya bildirilmesi zorunludur. Bu düzenleme Türk Ticaret Kanunu md.
Satın aldığımız ürün arızalı çıkarsa ne yapabiliriz?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Ayıplı malı nereye şikayet edeceğiz?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.
Ayıplı maldan kimler sorumludur?
Alıcının yasal yükümlülükleri, satılan malı inceleme yükümlülüğü ve satıcıya iddia edilen kusurları bildirme yükümlülüğünden oluşur. Alıcı, satın aldığı malı incelemek ve herhangi bir kusur fark ederse satıcıya bildirmekle yükümlüdür.
Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?
Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?
Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.
Malın ayıplı olduğuna kim karar verir?
Malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıplar, teslim gününde var sayılır. Malın ayıplı olmadığını ispat yükü satıcıya aittir. Kusur olmasa bile satıcının sorumlu olduğu kabul edilir.
Ayıplı mal için ihtarname şart mı?
198) T.B.K. 223/2. Maddeye göre bu ayıbın derhal bildirilmesi zorunludur. Yargıtay 11. Hukuk Dairesi ve 15. Hukuk Dairesi içtihatları, ayıbın bildirilmesinin resmî olmayıp tanıkla ispat edilebileceğini kabul etmiştir.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen niteliğe sahip olmaması veya malın niteliği ve niteliği gereği sahip olması gereken özelliklerden yoksun olması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.
Tavsiyeli Bağlantılar: Bırce Ne Demek